Dagelijks leven - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu Dagelijks leven - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven

Door:

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Een tip van mij voor jullie: PRAAT.
Nu denken jullie, wat bedoelt ze hier in godsnaam mee? Ik ga het jullie uitleggen. Als jong kind leer je altijd dat je niet met vreemde mensen moet praten. Eigenlijk is dat dus helemaal niet slim. Een beter advies van onze ouders zou zijn dat je moet oppassen met wie je praat! Ik heb namelijk geleerd dat hoe meer je met mensen praat, hoe meer voordeel je daar van hebt. Om een voorbeeld te geven:

Ik kwam vrijdag de bus in en groette de buschauffeur. Iets wat hier doodnormaal is. Eigenlijk groeten ze je bijna allemaal netjes terug en 1 x in de week heb je chagerijn maar dat is maar 1 x in de week! Op de een of andere manier begonnen we te praten en het gesprek eindigde in mijn lievelingsonderwerp: Eten! Ik hou nou eenmaal van eten! En aangezien ik hier nu 5 weken zit en netjes elke avond mijn eten kook, weet ik niet zoveel van de goede eetzaakjes hier! Maar de buschauffeur wel! Dus heeft hij me zo'n 5 restaurantjes aangewezen waar je lekker kan eten! Bovendien riep hij me aan het einde van de rit weer, want ik was gaan zitten omdat niemand langs me kon en ze een beetje geirriteerd werden dat ik in de weg stond, en toen zei hij: 'Dit mag je niet verder vertellen, maar daar ligt Marilyn Monroe begraven!" Een plek die dus 15 min lopen is van mijn gebouw en ik wilde nog een keer een bezoekje aan haar graf brengen! Maar niet alleen want dat vind ik eng!

Zo zie je maar weer, vriendelijkheid wordt beloond! Bovendien praat ik ook altijd met de bewakers bij DCP en daar komen ook mooie verhalen uit waar ik van geniet en gaat een andere stagair mijn haar gratis knippen voor haar studie. Oftewel: Praat, op een vriendelijke manier! Groet mensen! De Entertainment industrie is een industrie waar men je helpt als ze je het gunnen en als ze je kennen! Het kan dus helemaal niks kwaad om af en toe met een bewaker te praten want ook hun zitten in de industrie, alleen nu niet actief! Bovendien komen er mooie verhalen uit! Je kunt zoveel van andere mensen leren!

Ik heb deze week op werk niet zoveel meegemaakt want het was rustig maar er zijn me in het dagelijkse leven wel een aantal dingen opgevallen:

- De hoeveelheid Mexicanen in Los Angeles
- De grote verdeeldheid tussen arm en rijk
en ik heb de grote boosdoener van de financiële crisis ontdenkt namelijk:
De creditcard,

IK HAAT MIJN CREDIT CARD! Alles gaat hier met credit card en als mijn pinpas weer eens niet herkend wordt, haal ik hem met tegenzin uit mijn portomonee. Hij is lelijk en ik vind het idee erachter dom. Je weet nooit precies hoeveel je overhoud want een credit card schrijft je geld niet meteen af. Ik weet niet wanneer die van plan is geld eraf te halen ( ik hoop niet snel..) maar dat weet ik dus niet precies. Alles gaat hier met credit card, wat super dom is want je weet aan het einde van de maand echt niet meer wat je overhoud! ´Wil je een kortingskaart?' 'Ja doe maar!' 'Oke mag ik dan je credit card want het geld alleen op credit card!' NOU! Laat dan maar zitten, voor die drie dollar betaal ik wel lekker met mn debit card en dan weet ik daarna precies hoeveel ik uitgegeven heb.

Heel veel Amerikaanse studenten zitten ook diep in de schulden omdat hun opleiding 30.000 dollar per jaar kost. En dat keer 4. Nou super goed systeem! En dan lenen ze ook nog eens geld bij om rond te komen! En wij maar zeiken dat die studiefinanciering wordt afgeschaft! Vinden ze hier gek hoor! Dat wij geld krijgen van de regering! Ik vind het echt onverantwoordelijk hoe sommige met hun geld omgaan! Ze moeten het natuurlijk zelf weten maar dan denk ik echt: 'HOE ga je die schuld ooit van je leven afbetalen???' Ik wens ze veel succes ermee!

Dit weekend ben ik zondag met Sjoerd naar Malibu geweest. Lekker eerlijk verdeeld allemaal die rijkdom! Zit je in de bus met een zwerver die geen geld heeft voor eten( maar wel voor de bus!) en dan rij je langs allemaal dure huizen van miljoenen. Eerlijk? Heb je een tennisbaan nodig bij je huis? Ik denk dat ik mezelf niet meer in de spiegel aan zou kunnen kijken als ik zoveel geld in een mega huis zou stoppen wat ik niet nodig heb, terwijl er mensen op de wereld dood gaan van de honger! Tuurlijk! Je werkt dus je mag best genieten maar die huizen gaan echt ver! Zou er overigens wel willen wonen hoor! Maar niet voor die prijs! Dan maar geen 15 badkamers toch?

Het was wel een mooie wandeling en Malibu is heel mooi! Ook wel lekker om even uit de stad te zijn! Ik woon in Westwood waar allemaal gebouwen staan. Zie het als Rotterdam Centrum met beter uitzicht! Overal mensen en winkels en eetzaakjes! Heel handig! Maar soms mis ik de Rotte! Of andere natuur! Dus het was wel even lekker uitwaaien!

Voor de mensen die nieuwschierig zijn naar wat ik zo een hele dag doe:
Maandag t/m vrijdag:

9 uur de deur uit naar stage en rond 19:00 weer terug! Dan snel wat eten en sporten of ff niksen( ik sport 4 keer in de week!)

Zaterdag schoonmaken en boodschappen doen en Zondag de stad verkennen!
Bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat jullie het weer een boeiend verslag vinden!

Heel veel liefs!

  • 04 Februari 2013 - 06:26

    Gulay:

    Ik wil wel in malibu wonen ziet prachtig uit . Hebben ze geen klein huisje voor mij?

  • 04 Februari 2013 - 06:39

    Suzan:

    Hahaha mamie als ik rijk word doen we dat goed? Sorry dat ik zo een wijsneus ben! xx

  • 05 Februari 2013 - 17:13

    Jan:

    Mooi inkijkje in de amerikaanse samenleving. Wees gerust, als je later rijk bent dan went een creditcard snel!

  • 03 April 2013 - 02:34

    Ingomar:

    Wat je zegt klopt allemaal toen ik naar LA was, ik kon gwn mijn ogrn niet geloven hoe erg het was en hoe ziellig de mensen daar leven. Er bestaat daar alleen maar arm en rijk echt jammer om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Media & Entertainment studente uit Rotterdam

Actief sinds 13 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2244
Totaal aantal bezoekers 25587

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage in Los Angeles

Landen bezocht: