Week 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 Januari 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het is weer een week geleden toen ik mijn laatste blog schreef. Eerlijk gezegd weet ik niet echt meer wat ik moet schrijven. Inspiration is goneeee! Ben nu op stage en er is echt niet veel te doen. Ik heb wel een hele leuke taak gekregen waar ik heel blij mee ben. Nu nog maar zien hoe alles verloopt! Een aantal mensen stelden de vraag waarom ik niet over mijn stage mag bloggen dus hierbij mijn antwoord:

Ik werk tijdens mijn stage aan events waar programma's van gemaakt gaan worden. Verder heb ik laatst een deck gemaakt voor een nieuw format en ben ik bezig met het voorbereiden van een shoot. Ik mag hier niet over bloggen omdat heel veel informatie van die shows, wij al een tijdje weten en dat moet nog openbaar gemaakt worden. Verder werkt DCP ook met beroemde mensen en is veel informatie gevoelig omdat je ze soms van dichtbij mee maakt. Als je backstage werkt bij de rodeloper dan zie je gewoon dingen waarvoor sommige bladen behoorlijk veel geld voor willen betalen. Dat soort dingen mag je uit professionaliteit niet op internet zetten.

Verder willen ze natuurlijk niet dat informatie over hun inhoud naar buiten komt voordat hun dat zelf publiekelijk wordt gemaakt.

Ik ben heel blij met DCP. Je wordt hier totaal niet behandeld als een 'intern'. Ik heb nog geen een keer koffie gemaakt. Je moet wel eens wat wegbrengen en je hebt zeker in het begin niet de meest verantwoordelijke taken maar naar mate je er langer werkt, krijg je meer verantwoordelijkheden.

De Amerikaanse wereld is wel heel anders. Het is hard en je moet jezelf constant bewijzen. Zeker in de entertainment wereld. Buiten dat je goed moet zijn in je werk moet je ook heel stress bestendig zijn, sociaal en niet verlegen zijn. Ik had daar in het begin wel moeite mee omdat ik niet helemaal blij ga doen tegen mensen die ik helemaal niet ken. Ik heb wel een tijdje nodig om op te warmen. Gelukkig gaat het nu heel goed. Krissy, de talent manager, heeft al drie keer :'AWWWW you are soooo cute!' tegen me gezegd omdat ik vraag of ik wat kan doen. Dat is dus iets wat best wel vaak vraag want ik wil liever werken dan niks doen.

Ik vind iedereen heel aardig. Er hangt een hele gezellige sfeer! We kunnen lekker met elkaar lachen. Er wordt hier totaal niet geroddeld en ik vind het heerlijk. Ik was in Nederland zo klaar met al dat geroddel. Ik liet me er een beetje in meeslepen en ik ben blij dat ik er helemaal uit ben. Het is heel leuk om gezellig met elkaar om te gaan. En om mensen blij te maken. Iedereen laat elkaar in zijn of haar waarde! Heerlijk! Ook mijn bazen vind ik leuk! Ik ben nu een beetje vliegende keep tussen talent en ontwikkeling! Ik vind dat heel fijn want ik krijg nu wisselende taken! Verder heb ik vaak loopjes om dingen te halen te brengen. Ook dat vind ik super prettig want dit betekent dat ik even het kantoor uit mag en dan ga ik ook altijd met de bewakers praten enzo.

Ook stond ik vorige week te praten met iemand die altijd popcorn maakt, David! David had toevallig ooit in Nederland gewoond en vroeg of ik naar een van zijn Screenings kwam. Wij hebben namelijk een mini bioscoop op kantoor. Hij draait daar nieuwe en wat oudere films die hij krijgt van de studio´s.

De weken vliegen hier voorbij. Ik zit nu aan mijn vierde werkweek en zit er dus bijna vijf weken. Het voelt alsof ik hier al een jaar ben. Vorige week was het Marten Luther King day. Dus kregen we vrij. Ik ben die zaterdag met Vanessa en Sunny naar Venice Beach geweest. Ik hou van Venice! Het is er zo gezellig en overal zijn mensen. En ik ben voor het eerst in de pacific ocean geweest! Mega koud! Toen ik eruit kwam voelde ik me een ijspegel. Zondag heb ik wat huiswerk gemaakt en maandag zijn Vanessa en Junior naar mij gekomen en hebben we aan het zwembad gelegen. Ik ben een beetje verkleurd maar ben nog niet bruin jammer genoeg!

Daarna weer een drukke hectische week. Deze zaterdag heb ik boodschappen gedaan en mijn appartement een hele opknapbeurt gegeven. Shiori en Aurelie waren allebei weg. Het was echt smerig. Eerst de boodschappen. Die ik dus weer helemaal die stomme heuvel op moest sjouwen. Ik heb er nog steeds spierpijn van... En daarna heb ik het aanrecht en de koelkast helemaal schoongemaakt. Ook alles gestofzuigd en mijn deel van de badkamer gepoetst. Mijn kamergenoot maakt niet schoon. Je hebt dus mijn deel wat schoon is en haar deel wat plakt en onder de stof zit. Maar ik ga echt niet haar deel schoonmaken.

Zondag ben ik met Sjoerd naar Downtown Los Angeles geweest en heeft hij me een tour gegeven! Bij het Nokiatheater waren de American Music Awards en ik vond het heel leuk om naar zijn verhalen te luisteren over alle beroemdheden die hij heeft gezien en hoe alles eruit zag. We gaan over een maand ook werk aan een heel leuk evenement en ik kijk daar echt enorm naar uit! We hebben gegeten in een minder leuk deel van Los Angeles. Een ouder deel van Downtown waar bijna alleen maar arme mensen wonen. De grens tussen arm en rijk is hier enorm. Je wordt elke minuut om een dollar gevraagd. Het is absoluut een wijk waar je op jezelf moet passen. Ik ben niet super snel bang gelukkig.

Daarna zijn we naar een screening geweest van David. Dat was heel leuk maar de film was raar. Dus vrijdag ga ik naar Hansel and Gretel! Die draait nu als het goed is in de bios in Nederland! Er komen daar vaak ook interessante mensen. Een maandje terug waren Selena Gomez en Justin Bieber daar. Alleen die heb ik gemist.

Het is heel gek om te werken bij een bedrijf dat heel nauw samen werkt met beroemde mensen. In Los Angeles zelf heb je niet zoveel met ze te maken. We reden gister toevallig weer langs het Beverly Hilton, waar de Globes waren en waar Whitney Houston is gestorven. En dus in Beverly Hills waar ze de mooiste jurken hadden maar verder komt het allemaal niet dichtbij. Op stage echter wel. Ik voel me helemaal niet anders of beter ofzo nu ik hier werk. Soms vraag ik me echt af waarom ik het geluk heb gehad hier te werken. Wie mag er nou voor haar stage naar de Golden Globes? En er gebeuren nog meer dingen maar daar zal ik volgende week wat over schrijven!

Ik zou het anderen zeker aanraden maar je moet er duizend keer over nadenken want Amerika is geen land waar je moet komen om te feesten en te relaxen.Het is gewoon keihard werken elke dag weer. Behalve vandaag haha!

Hoop dat jullie een fijne week hebben:) Die van mij ziet er tot nu toe interessant uit. In het weekend ga ik afspreken met een Duits meisje die hier ook stage loopt. Ik heb die leren kennen van mijn sponsor. Ik hoef me dus niet te vervelen gelukkig!

Heel veel liefs!

  • 29 Januari 2013 - 11:03

    Aty En Rob:

    Suzan,
    Zoals altijd weer heel leuk om te lezen.
    Jij moet wel een gelukkig mens zijn, eerst gestoeid met dolfijnen en nu weer midden in de artiesten.
    Geniet er van!

  • 29 Januari 2013 - 12:04

    Jan:

    Fijn om te horen dat je het zo goed doet en naar je zin hebt in een toch behoorlijk andere cultuur.
    Hoewel je zegt niet veel te schrijven te hebben, is het toch weer een interessant verslag geworden!

  • 29 Januari 2013 - 18:42

    Gulay:

    Ik verheug me al voor april beter gids dan jij kunnen wij niet krijgen .


  • 30 Januari 2013 - 04:46

    Suzan:

    Jaaaaa mamieeeeeee wordt heel leuk en ik weet straks alles!

  • 30 Januari 2013 - 04:46

    Suzan:

    Jaaaaa mamieeeeeee wordt heel leuk en ik weet straks alles!

  • 31 Januari 2013 - 16:05

    Jolande:

    Zo te lezen doe je een hoop werkhervatting en levenservaring op. En ondanks het harde werken heb je het zo te lezen erg naar je zin. Prima ook dat je je Hollandse nuchterheid behoudt, met beide benen op de grond. Hoop dat je voorlopig weer even vooruit kan met je schone helft van je appartement. Geniet van je vrije tijd daar! Da's trouwens ook een voordeel van hard werken; je waardeert je vrije tijd veel meer. Dus volgende week in het weekend weer een laagje bruin...

  • 03 Februari 2013 - 10:35

    Peter:

    Hoi Suzan! Blijft cool dat je blogt, want je maakt me een hoop leuke dingen mee zeg. En wat je zegt over de instelling die je moet hebben, maak ik nu zelf ook mee met stage. Pro-actief zijn en inderdaad niet bang zijn mensen aan te spreken of een gesprek mee te beginnen, ook al is de rest van het team wel op elkaar ingewerkt. Heb gisteren mijn eerste opnamedag gehad en ik merkte dat ik daar wel moeite mee had. Maar we doen stage om van te leren en ervaring op te doen! En dat gebeurt bij jou ongetwijfeld! We'll keep contact ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Media & Entertainment studente uit Rotterdam

Actief sinds 13 Dec. 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 25600

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage in Los Angeles

Landen bezocht: