Glamorous? - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu Glamorous? - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu

Glamorous?

Blijf op de hoogte en volg Suzan

19 Januari 2013 | Verenigde Staten, Long Beach

Regelmatig krijg ik de vraag hoe het is om te wonen in:
- De city of Angels
- De nepste stad van de wereld
- De meest glamoreuse stad van de wereld.

Want zo kennen we Los Angeles. Het uithangbord van film en televisie en neppe Hollywood sterren. Iedereen beeld zich in dat ik elke dag aan het strand zit, Hollywood sterren zie en alleen maar leuke dingen doe! Ik heb jullie betrapt of niet?

Nou welkom in mijn echte wereld! De wereld waar ik gewoon elke dag stage loop, elke dag iets geks mee maak. Maar! Wel Hollywood sterren heb gezien.
Mijn dag begint rond 7 uur want dan word ik automatisch wakker. Soms van vrachtwagens, soms van het gesnurk van mijn roomie ( ook al was ze er heel deze week niet, jammer.... grapje! had ik lekker die kamer voor mezelf :D!) en meestal gewoon door het ritme!

Dan ga ik allerlei ochtend rituelen doen maar ik zal jullie daar verder niet mee lastig vallen want dat is zo saai! Beetje skypen met papa en mama! Want daarvoor zet ik mijn wekker ook eerder zodat ik lekker rustig kan ontbijten en met hun kan kletsen(ik ben zo iemand die niet ontbijt en dan s middags heel het huis plundert omdat ze doodgaat van de honger, of naja voor mijn gevoel ga ik bijna dood maar ik weet zeker dat ze het ergens anders wel wat erger hebben!)

Daarna moet ik een uur van te voren naar de bus want het is elke dag spannend wanneer die komt en OF die komt! Dan weer 20 min en de Buik Billen Benen bus en dan weer lopen. En dan besef ik me hoe gelukkig ik ben buiten het feit dat ik het nog miljoen keer leuker had gevonden met mijn vrienden en familie maar je kan niet alles hebben natuurlijk en ik heb al mega veel geluk dat ik de mogelijkheid heb hier te zijn dus ik moet niet klagen. De zon schijnt, bijna iedereen is vrolijk en je kan gewoon lekker normaal lopen zonder dood te vriezen!

Dan 8 uurtjes op kantoor. De eerste week moest ik echt wennen. Nu vind ik het bere gezellig alleen moet ik nog wel wat meer uit mn schulp komen. Mensen hier denken dat ik heel stil en verlegen ben maar ik denk dat sommige mensen die dit lezen zich dat weer niet kunnen voorstellen. Het heeft echt te maken met dat ik aan iedereen moet wennen en me op mn gemak moet voelen. Toch is het wel heel gezellig aan het worden.

Daarna moet ik weer tigduizend jaar op die bus wachten. En in de avond word ik daar een beetje chagerijnig van( vooral vandaag)! Die stomme bus komt namelijk soms pas om 7 uur aankakken. Terwijl ik om 6 uur al klaar ben met stage en om 18:20 uiterlijk bij de bus ben. Jullie zeuren dus om de RET en NS maar ik heb vandaag 40 fucking min moeten wachten op mijn bus. Ondertussen heb ik gister al een perzische vrouw ontmoet, die er vandaag ook weer was EN het Ierse meisje dus ik kan wel lekker kletsen MAAR TOCH!!! Om het dan nog gezelliger te maken zijn er ook altijd wel dronken zwervers die tegen zichzelf aan het praten zijn. GE-WEL-DIG wat ze allemaal aan zichzelf te vertellen hebben. Of aan mij! Laatst vroeg er eentje in de bus ( want natuurlijk gaan ze naast mij zitten, zal wel komen dat ik ze niet woedend aankijk ofzo) en die vroeg of ik vond dat ie vreemd moest gaan met zijn vrouw en of de weg een baseball veld was. Die was echt ver want het was gewoon een straat met allemaal gebouwen.

Maar goed, dan zit je dus na 40 min in die bus en dan is er TRAFFIC. En ik haat het woord traffic met heel mijn hart want dat is dus de file en die is hier verschrikkelijk! Dus meestal kom ik rond een uurtje of half 8 thuis en dan nog eventjes eten en huiswerk maken want ja, op school willen ze natuurlijk in de laatste week pas vertellen dat je een verantwoording moet maken.

Gelukkig is de buschauffeur een heldin! Het is alsof je op een feestje komt! Het is net een stand up comedian! Hele tijd kletsen en iedereen groeten en vragen hoe het gaat. Dat is weer wat anders dan die chagerijnige knarren in Nederland!

De week gaat heel snel! Dat komt ook dus omdat ik van 9 tot 19:30 niet thuis ben. Daarnaast heb ik als 'working lady' ook nog genoeg verplichtingen thuis. Schoonmaken,afwassen en koken hoort er nu bij! Ik at eerst magnetron maaltijden maar vanaf nu kap ik daar mee! Het vulde niet en na een lange dag werken heb je echt honger en het was zo ongezond! Zit totaal geen voedingswaarde in. Het is vliegtuig voedsel maar dan iets lekkerder! Woensdag vond ik het zelfs zo erg dat Sjoerd en ik Mexicaan hebben gehaald. MIJN GOD die burrito was zo groot als mijn hoofd en het was echt goedkoop dus daar wil ik nog een keertje heen. Je gaat hier trouwens echt snel uiteten omdat het allemaal goedkoop is!

Net mijn boodschapjes gedaan. Das ook niet zo glamorous als je zou denken! Ik heb lekker allemaal groente en fruit gehaald want ik hou echt van gezond na een week ongezond! Helaas heb ik geen auto(of rijbewijs...................grrrrr) dus moet ik mijn boodschappen voor heel de week naar huis toe sjouwen. En ik woon op een heuvel. Dus na een avondje boodschappen( na een werkdag) doen, hoef ik dus een week niet meer te sporten! Vooral die heuvel doet het em!

En dan is het eindelijk zo ver! Weekend! EN Marten Luther King day dus maandag ben ik ook vrij! Het is hier 25 graden en morgen wordt het nog warmer dus morgen gaan we met een paar interns en een collega naar Venice Beach! Iedereen moet aan zijn kleurtje werken! Vind het wel gezellig want dit is al de vierde keer dat ik iedereen buiten werk zie en dat terwijl ik er maar twee weken werk! Zondag ga ik lekker aan het zwembad hangen met mn Franse roomie, teminste, dat is het plan maar die veranderd nogal vaak van plan ( dinsdag ging ze ineens naar het verjaardagsfeestje van Skrillex)

Maandag nog wat schoolwerk, want dat houd nooit op helaas en dan weer back to reality! Wat trouwens niet erg is want ik vind het steeds leuker op stage!

Afgelopen weekend kreeg ik spontaan een bericht van twee interns en hebben we afgesproken en zondag was het eindelijk zover ! The 70th Annual Golden Globes! Je moest 'Fun & Colorful' daar naartoe. Junior(intern) en ik zaten in de bleachers. Dat is zeg maar waar gasten van bedrijven en fans staan. Maar er waren niet zoveel plekken. Ik was trouwens een van de weinige die zich aan de dresscode had gehouden want ja, als je naar de Globes gaat wil je er wel leuk uit zien natuurlijk!

Junior en zijn vrienden hebben me thuis opgehaald en toen zijn we naar het Beverly Hilton hotel gereden. Dat is een vrij prijzig hotel waar Marilyn Monroe back in the days graag kwam. Daarna in de shuttle naar de plek van de rode loper.
Overal stonden camera's van grote televisie zenders, want de Globes wordt wereldwijd uitgezonden natuurlijk met allemaal vrouwen in prachtige jurken die aan het oefenen zijn voordat alle sterren komen! Het lijkt wel alsof alle mooie mensen op aarde die dag in Los Angeles zijn. Komt natuurlijk door de jurken, make up en het haar!

Alles ging heel smooth. Alleen een beetje jammer dat we een kut plek hadden en onze collega's een veel betere plek hadden. Gelukkig kon Sandra regelen dat we naar beneden mochten omdat we stage lopen voor het bedrijf dat de Globes deels produceert (in samenwerking met iets anders, dus weet niet precies hoe dat zit) konden we naar beneden.

Toen kwamen de eerste sterren. Iedereen gillen! Ik ben daar toch echt een beetje te nuchter voor om daar als te bezetene te gaan zitten gillen maar ik vond het wel chill dat de rest dat deed want toen kwam dus ineens George Clooney naar ons toe gelopen. Jammer genoeg had ik net zn hand gemist. Ik was zo bezig met zijn gezicht en een foto maken dat ik niet meer zag dat hij iedereen handjes gaf.

Ik werd pas echt helemaal blij toen ik Daniel Craig en Denzal Washington zag! EN ADELE! OMG dat vond ik ook echt zo leuk:)

Verder heb ik echt veel sterren gezien maar ze zien er gewoon uit als normale mensen. Iedereen gedraagd zich gewoon normaal. Behalve Leonardo DiCaprio, dat is echt een arrogante zak. En verder was Megan Fox ook arrogant maar dat kwam voor mij ook niet als een verrasing!
Ik zal ff een lijst maken met wie ik heb gezien en ook wat foto's erop zetten. Halverwege ben ik gestopt omdat ik liever wilde kijken!

-Leonardo DiCaprio
- Megan Fox + aanhang
- Hugh Jackman
- Nicole Kidman
- Naomi Watss
- Miranda Kerr
- Orlando Bloom
- Rosie Hunington ( ofzo, die van transformers)
- Jessica Chastain
- Denzel Washington
- Ben Affleck en Jennifer Garner
- Daniel Craig en Rachel Weisz
- Jon Bon Jovi
- Dustin Hoffman
- Amanda Seyfriend
- Anna Hataway
- Amy Poehler en Tina Fey
- Keri Washington
- Jennifer Lopez ( haar jurk zag er van dichtbij vreselijk uit)
- Robert Pattinson ( di is zo verlegen)
- Heidi Klum
- Cast Big Bang Theory
- Jennifer Lawrence
-Taylor Swift
- Halle Berry
- Adele
- Claire Danes
- P Diddy
- Steven Spielberg
- Tarentino
- Sofia Vergara
- Bradley Cooper
- Lea Michele ( ze was zo mooooi)
- Kate Hudson
- Zoe Deschanel
- Jodie Foster
- Selma Hayek
- Jack Black
-Richard Gere
- Lucy Lui

Dus dat is een behoorlijke lijst. Na de Globes was ik doooooooooood op. En nu ook, dus dat was het em weer voor vandaag!
Bedankt voor het lezen weer!


  • 19 Januari 2013 - 08:47

    Emine:

    wah wat een verslag weer. Leuk om te lezen. Je maakt wel hele lange dagen, puff. en die bus zeg. heb ze geen vaste dienstreizen. En gaan die bussen niet om de kwartier. .. vreeemd dat ze dat zo slecht hebben geregeld.
    geniet verder van je weekend. En pas goed op je zelf.

  • 19 Januari 2013 - 11:38

    Desie:

    Waauwww leuk suus! Ben echt jaloers op je haha! Hoop dat je nog een hele leuke tijd heb daar, geniet ervan en ik zal je verslagen blijven lezen! Xx

  • 19 Januari 2013 - 22:15

    Havva:

    leuk om te lezen. nog goed weekend

  • 26 Januari 2013 - 11:39

    Jan:

    Als je stage voorbij is onthoud je alleen die leuke ontmoetingen en beach parties. Dat openbaar vervoer is zo weer vergeten. Als je George Clooney aan de haak slaat rij je trouwens zo met je Hummer over dat `traffikkie` heen. Ook zo'n vooroordeel waarvan ik denk dat ze dat daar doen.
    Het was weer een zeer onderhoudend verslag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Media & Entertainment studente uit Rotterdam

Actief sinds 13 Dec. 2012
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 25627

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage in Los Angeles

Landen bezocht: