Eerste werkdag & Eerste gewone dag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu Eerste werkdag & Eerste gewone dag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag & Eerste gewone dag

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Januari 2013 | Nederland, Rotterdam

Mijn eerste dag in Los Angeles. Ik heb totaal geen idee wat ik moet verwachten en wat er hier allemaal te doen is behalve Hollywood en de Santa Monica pier. We zijn gister om 7 uur in slaap gevallen. Ik was de airco zat omdat die om de 5 min wisselde van warm naar koud. Dus die kamer was gloeiend heet en dat mannetje dat kwam kijken, die kwam dus niet opdagen. Dus ik heb de stekker er uit gegooid!

Om 2 uur werden we wakker. Een half uur daarvoor vroeg mijn vader nog of ik kon slapen en ik zei nog heel overtuigend: 'Ja!' maar helaas... half uur later was ik klaar wakker dus hebben we maar gewoon het licht aan gedaan. Toen heb ik maar wat bankzaken gedaan en met mn broertje en moeder geskypt! Dat was wel echt een uitvinding! Om 4 uur zijn we gaan slapen.

EN om 7 uur in de ochtend waren we weer wakker. We zijn langzaam op gestaan en naar het ontbijt gegaan. Dat was wel erg lekker! We hadden wafels en muffins enzo. Amerikanen weten wel hoe ze moeten ontbijten!

Daarna zijn me vader en ik naar Zuma Housing gegaan om mijn sleutels voor mijn kamer te halen. Natuurlijk was het adres veranderd en RAAD waar we eindigen? Bij een turk! En die turk was helemaal happy dat er iemand Turks tegen hem sprak dus heeft hij me heel uitgebreid de weg uitgelegd!

Toen kwamen we dus bij de goede Zuma en daar was ook 90 % Turks. Alles ging goed en we zijn naar mijn kamer gegaan. Mijn kamer zit in een best groot gebouw. Het zit in een studentenwijk. Dat is voor mij echt super chill want alles zit in de buurt. De universiteit, allemaal eetzaakjes, Starbucks, een bios, een supermarkt, Frozen Yoghurt en nog wat winkels waaronder de American Appearal! Verder zit er een gym in het gebouw, een business ruimte met allemaal computers en een print tegoed, een BBQ area en een terrasje waar je kunt genieten van de zon. Want die schijnt! Elke dag. Heel de dag! Ohja en er zit een zwembad! Ik heb gister wat foto's toegevoegd. Als het goed is staat het zwembad erbij!

Daarna zijn papa en ik in de buurt rond gaan lopen. Zoals ik al zei zit alles echt mega dichtbij! Zelfs de bushalte! Alles is max 15 min lopen! Ik zit dus wat mij betreft echt op een top locatie en hoef me niet te vervelen in de weekeinden. Jammer genoeg mijn kamer genoten niet gezien. Ik zit trouwens bij de Japanse op de kamer!

Op een gegeven moment kwamen we een Center tegen. Daar hadden ze allemaal bed spulletjes en die had ik nodig. Later bleek dat het een supermarkt was. Supermarkten in Amerika zijn echt HUGE! Er zit gewoon alles. Make up, kleding, electronica, eten en drinken, spullen voor in je huis, speelgoed en van die handige dingen zoals lampjes enzo. Daar hebben we dus wat bedspullen en handdoeken gehaald. Ik heb gekozen voor Aqua kleur want ik vind dat mijn kamer en huis verder een beetje te bruin is dus wat kleur vind ik wel een prima idee!

Niet veel later zijn we naar een Target gereden in een wat mindere buurt. Ook enorm groot natuurlijk! En we hebben de lekkerste kauwgom op de hele wereld gehaald! Stride! Die had ik wel gemist!

S middags zijn we naar de Santa Monica pier gegaan. Dat was al rond een uurtje of 4 dus we hebben daar een uurtje rond gelopen! Het is daar echt prachtig! De pier is mooi en ze hebben het heel lux ingericht. Er zijn daar ook achtbanen midden op het strand! Hoe ze het verzinnen! Verder heb je uitzicht over de oceaan en wat bergen! Het is adembenemend! Ook daarvan heb ik foto's toegevoegd

Daarna zijn we in een mall gaan eten. We wilden eigenlijk naar een Mexicaan maar het verkeer in Los Angeles is nogal druk en je staat zo een uur in de file. We waren ook echt moe van de jetlag. We hebben nog eventjes daar gelopen en zijn toen doodop naar het hotel gegaan waar we om 9 uur in slaap vielen.

De volgende dag was mijn eerste werkdag! Ik vond het best wel spannend maar was niet zenuwachtig. We zijn om 9;15 weg gegaan en het zou normaal gesproken 15 min duren maar met het verkeer duurde het gewoon 40 min! Dus morgen maar weer gewoon lekker vroeg weg!

Toen ik daar kwam moest ik eerst allerlei papieren tekenen! Het is overigens echt een vet bedrijf! Ze hebben echt allerlei dingen op hun CV. Voor de nieuwschierige onder jullie, het heet Dick Clark productions en op hun site staat hun CV. Waar onder andere de AMA's opstaan ( Christina Aguilera en de Biebsss treden daar ook voor op) en de Golden Globes. Dus allemaal een beetje gek om daar te werken!

Daarna moest ik naar een afdeling en had ik eerst een gesprek. Daarna mocht ik meelopen met een jongen. En raad eens? Het was een Nederlander!! Dat was dus wel gezellig! Beetje gek om engels te gaan zitten praten tegen een Nederlander dus in de pauze heb ik gewoon Nederlands met hem gepraat natuurlijk!

We hebben de hele dag research gedaan voor een groot event dat binnekort plaats vind. Dus dat was wel tof. De tijd vloog ook echt voorbij! De mensen bij het bedrijf zijn heel aardig. Voelde me daar wel welkom dus dat scheelt wel!

Verder is Los Angeles echt een leuke stad! Helemaal niet allemaal van die modepopjes en oppervlakkige mensen. Het zijn gewoon relaxte mensen tot nu toe. Ze zijn ook veel aardiger dan in Nederland. Mensen groeten je gewoon en lachen naar je enzo. Ook zijn ze heel beleefd. Natuurlijk niet iedereen maar in het algemeen! Het valt me ook op dat alles hier veel goedkoper is. En alles is groter. Ze zitten hier echt gek te kijken als ik een small cola wil maar die medium is echt veels te groot. Werk die small cola al echt met moeite weg! Ook is er overal Wifi. In de mall, in de supermarkt, bij de terrasjes en bij mijn werk en kamer. Ik zal dus gewoon bereikbaar zijn op mijn Nederlandse nummer! Daarmee kan ik whatsappen!

Er is ook echt veel te doen en ergens vind ik het een beetje jammer dat ik daar nu weinig tijd voor heb! Maar dat komt allemaal nog wel. Ik voel me wel echt thuis in deze stad tot nu toe. Gelukkig heb ik mijn vader bij me die me helpt met dingen want dat zorgt ervoor dat alles rustig verloopt. Daar ben ik wel echt blij om! Morgen werk ik nog een dagje en zaterdag gaan we naar Downtown LA en naar Hollywood. En zondag gaan we winkelen en naar het HardRock Cafe!

Ik vind het trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt weer voor het lezen :)!

  • 04 Januari 2013 - 06:53

    Gulay:

    Hoi Suzan,
    Ben blij dat je je thuis voelt

  • 04 Januari 2013 - 09:13

    Carina:

    Jeeeee!! Leuk suusje!! Ben super blij voor je dat alles lekker loopt!
    Groetjes aan je papa!

    Liefss

  • 04 Januari 2013 - 11:10

    Jan:

    Fijn dat je tijd vrijgemaakt hebt om zo'n mooi lang verslag te maken. Klinkt allemaal fantastisch! Heel veel plezier gewenst.
    Het mag alleen niet zo goed bevallen dat je straks niet meer naar nederland wilt hoor. Bij Jan Slagter (omroep max) hebben zo ook mega banen (heb ik gehoord ;>)

  • 04 Januari 2013 - 12:36

    Emine:

    wat fijn, dat het allemaal zo soepel en prettig verloopt en dat alles zo dichtbij is. Scheelt een heleboel tijd en is erg makkelijk. Grappig dat je een rondleiding krijgt van een Nederlander en dat je turken tegenkomt.. goed weekend straks.

  • 04 Januari 2013 - 13:03

    Kirsten:

    Klinkt heerlijk! GENIET ervan! :) :) xx

  • 04 Januari 2013 - 17:01

    Jamay:

    Hi suusje,

    wat leuk om je verhaal te lezen!!!
    ik leef echt helemaal in je verhaal op.
    heeeeeeeeeel veel plezier en ik wacht op je volgende verhaal!

    X Jammie

  • 04 Januari 2013 - 17:43

    Dennis:

    Erg fijn om te horen dat je je nu al thuis voelt, geniet ervan
    Groetjes dennis

  • 04 Januari 2013 - 18:45

    JoLande:

    Hoi Susan en vader,
    Wat een enthousiast verhaal, krijg erg veel zin weer naar LA terug te gaan. Ook de ervaringen op je werk klinken erg goed. fijn!!!Veel plezier in het weekend samen!

  • 05 Januari 2013 - 00:12

    Yasemin:

    Zucht... JALOERS!! Geniet van je weekend :) x

  • 05 Januari 2013 - 00:12

    Yasemin:

    Zucht... JALOERS!! Geniet van je weekend :) x

  • 05 Januari 2013 - 00:40

    Oguzhan:

    wooow have fun suzii, jammer dat ik in mei naar Florida gaan anders kwam ik je wel ff opzoeken haha x

  • 12 Januari 2013 - 20:26

    Nazmiye:

    Hoi Suzan,

    Heb via je moeder gehoord dat je een site hebt. Heel leuk om je te volgen. Ik lees met veel plezier je verslag. Veel succes en een hoop lol tijdens je stage.

    Groetjes,
    Loopmaatje van je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Media & Entertainment studente uit Rotterdam

Actief sinds 13 Dec. 2012
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 25636

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage in Los Angeles

Landen bezocht: