Weekeind! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu Weekeind! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Suzan Alberts - WaarBenJij.nu

Weekeind!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

07 Januari 2013 | Nederland, Rotterdam

Weekeind!! Ik heb maar twee dagen gewerkt maar ik ben kapot!!! Vrijdag avond heeft papa me opgehaald van werk. Ik mag niet bloggen over werk maar het was een hele interessante dag! Ook wel enorm vermoeiend! De werksfeer in Amerika is wel heel formeel maar dat vind ik niet erg.

We zijn naar mijn kamer gegaan om m'n koffer af te zetten. Daar kwam ik mijn kamergenootje tegen. Ze is Japanse. Vond haar heel aardig. Ik denk dat k het wel met haar ga vinden. Ze is ook echt een mooi meisje en studeert hier Engels.

Daarna wilden we bij Danny's eten want het was al half 8 en die zat bij het hotel. ik had die dag best weinig gegeten dus mijn buik deed echt pijn van de honger. Kwamen we daar, allemaal stripfiguren. Ik maak absoluut geen grap. Jongens met paars haar enzo. En het was heel druk dus we hebben bij Taco Bell gegeten. Dat was hartstikke lekker! En daar
zaten niet van die halve garen!

Trouwens, ze draaien hier connnnnnstant dezelfde nummers. Ik hoor Diamonds minstens 5 keer per dag. Dus die kan ik dalijk de eerste 6 jaar niet meer aanhoren. En nog wat nummers die je steeds hoort( volgens mij zijn die d'r nog niet in Nederland maar ik ben niet helemaal thuis in de radio in NL)

- Give Your Heart A Break , Demi Lovato
- Scream and Shout - Will.i.am & Britney Spears
- Trouble, Taylor Swift
- Drum of the Beat(ofzo), Kesha
- Dont stop the Party - Pitbull (echt een leuk liedje ahahaha word je helemaal blij van als je lekker op de weg rijd met allemaal palmbomen en zon)
Dus die hoor ik elke dag in de auto heen en terug.

Het sterrensysteem hier is ook veeeel groter. Op dit moment zijn TaylorSwift en JB enorm groot. Je hoort echt veel over de celebs. Het nieuws, wat hier ook 24/7 ergens op een groot scherm hangt (stel je voor dat je wat mist!!) , heeft het ook veel over de beroemde bevolking van Los Angeles. Maar de gewone bevolking is er niet zo mee bezig denk ik.

Na het eten ben ik echt om 21:00 in slaap gesukkeld. Ik was zoooo moe. Heb ook echt last gehad van de Jetlag. Werd elke dag 6 uur wakker. En daarvoor ook midden in de nacht.. Dus had wel weinig slaap.

Vanochtend om 7 uur wakker! Ik super blij!! Eindelijk eens wat licht als je wakker wordt! De lucht is hier ook mooi trouwens! Dat klinkt stom maar doordat er hier geen wolken zijn zie je bijv bij zonsopkomst de roze kleur beter. Eerst heb ik lekkeeer geskypd met mama en Dennis! Ik vind het echt fijn dat we elkaar zo toch kunnen spreken elke dag.

Om een uurtje of 9 zijn we naar Venice vertrokken. Voor de mensen die niet weten wat dat is, ik zal wat foto's toevoegen! Het was een stukje rijden maar dan heb je ook wel wat.Venice is echt heel anders dan waar ik zit. Westwood(waar ik woon) is echt stad en Venice was meer een soort klein stadje. Je kunt het vergelijken met Rotterdam en Capelle a/d Ijssel. Het is wel een stad maar het doet meer aan als een buurt die iets te groot is geworden.

Het strand was onbeschrijfelijk. Ik ga het proberen voor jullie maar het is echt iets wat je gezien moet hebben. Het begint met allerlei winkeltjes, voornamelijk voor toeristen, met een lange weg. Na de winkeltjes staan er de meest prachtige huisjes. Ze zijn allemaal anders maar het ziet er gewoon heel vet uit. Daarnaast ligt het strand en dat is echt enorm. Het lijkt oneindig maar dat is natuurlijk niet zo. En verder natuurlijk allemaal palmbomen. Buiten dat Venice het ultieme vakantie gevoel geeft, is het ook gewoon gezellig daar. Iedereen is daar bezig met elkaar. Er is een basketbal veld en je kan er ook tennisen en volleyballen enzo. En iedereen doet dat. Het was lekker weer dus het was al redelijk druk. Alle rassen mengen zich en alle leeftijden ook. Persoonlijk vond ik dat super leuk om te zien. Er staan wel overal rappers die door proberen te breken door hun cd te verkopen. Dat is wel een beetje irritant.

We hebben ook een tijdje naar surfers staan kijken. Dat wil ik ook nog een keer doen! Het ultieme California gevoel! Trouwens de mensen op Venice zijn ook heel relaxed en lopen rustig op hun blote voetjes!

Daarna zijn we naar het Hollywood teken gegaan. Dat was wel leuk en er is een mooi uitzicht over LA. Alleen dat zie je niet goed door alle gassen die in de lucht hangen. Het ligt trouwens gewoon in een woonwijk. Bizar! Al die mensen die daar lekker langs je huis rijden.

Hollywood is best grappig. We zijn naar Sunset Blvd geweest. Dat was wel leuk maar heeeeeeeeeeel druk!! Overal staan er figuren die we kennen uit de films. En voor een paar dollar mag je daar mee op de foto! Woehoe! We reden eerst langs Sunset Blvd. Dus ik heel sneaky een foto maken van een Marilyn Monroe! En ze zag me dus ze begon te zwaaien en poseerde voor een foto! Onlangs dat het niet de echte Marilyn was, was ze echt enorm mooi. Toen we eindelijk een parkeerplaats hadden (dat is daar op zaterdag echt een opgave!) liepen we Sunset Blvd op. Overal is muziek en herrie en het sterft van de toeristen maar het is daar wel echt leuk onlangs dat. We hebben daar een tijdje rond gelopen en zijn toen wat gaan eten. Ik ben trouwens ook op een plek geweest waar die beroemde mensen hun handen en voeten in een tegel hebben gezet. Ik heb Twilight en Harry Potter gezien maar het was mega druk dus we konden niet uitgebreid kijken!

Hollywood ligt een beetje in de bergen dus je hebt er al gauw mooi uitzicht. Een van de interns had me aangeraden om naa Griffith Observetory te gaan. Jammer dat we dat op zaterdag wilden doen omdat je er toen gewoon niet kon parkeren. Je hebt daar namelijk een heel mooi uitzicht over de stad! Maar dat hebben we dus amper gezien.

Ik zal aan het einde van de week weer wat schrijven. Ik weet niet of Instagram het doet op internet maar anders kunnen jullie hier mijn foto's zien. Ik heb ze niet op prive staan dus als het goed is heb je er geen account voor nodig

instagram.com/suuuuuuus
en anders ff op facebook zoeken!

Ik ga ff op de weg letten want we rijden door allemaal bergen en het ziet er echt mooi uit!! Bedankt weer voor de leuke reacties op mijn vorige blog! Vind het echt heel leuk om te lezen!

  • 07 Januari 2013 - 08:31

    Jan:

    Weer onderhoudend verslag en leuke foto's. Je kunt gelukkig ook naast je werk ook nog genoeg genieten. Opstekertje: van het weekend gaat het hier weer vriezen.

  • 07 Januari 2013 - 18:05

    Jolande:

    Klinkt allemaal erg leuk. Je hebt nu al veel gezien. Hollywood is lek he! Beetje kitsch,maar wel leuke kitsch. Werk ze dekomende week!

  • 11 Januari 2013 - 13:13

    Miranda (coll. Van Je Moeder):

    Hoi Suzan,

    Kreeg je adres van je moeder want die is zoooo trots op je! Super dat je dit doet en ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je er (naast het werken) ook een beetje kunt genieten.. maar als ik alles zo lees, lukt je dat wel ;-)
    Groetjes,

    Miranda

  • 11 Januari 2013 - 13:41

    Rob Van Gelder:

    Aty en ik volgen je verslag met veel plezier. Fijn dat je vader nog even bij je is gebleven. Maar zo te lezen ben je al aardig thuis en red je jezelf wel. En met Skype kan je toch nog contact houden.
    En blijf foto's maken hé!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Media & Entertainment studente uit Rotterdam

Actief sinds 13 Dec. 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 25630

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage in Los Angeles

Landen bezocht: